TALLER DE ESCRITURA CREATIVA. por Irene Blanchart


LA FESTA MAJOR

M’he mudat tant per anar a l’envelat de la Festa Major. Allà es troven tots els joves de la comarca que cerquen parella. L’interior de la sala està ple de taules. A la paret del fons hi ha un entarimat que es converteix en escenari, on els músics toquen. Les parets están decorades de fanals i les taules, guarnides anb flors de deliciosos perfums, fan que l’ambient sembli més de primavera que de tardor. Les parelles ballen al centre de la pista, agafats, romàntiques melodies. Des de la llotja són observats pels més grans que vigilen que es guardin les bones formes. Del sostre pengen llums de vidre que emeten una lluentor enlluernadora. És un ambient ple d’alegria i frescor.

LA INCOMODITAT DEL MAL TEMPS

Acaba de ploure. Els núvols tenen diverses formes. Jo les miro. Són com un caprici. No m’agrada que plogui. Em fa mandra sortir al carrer. Mullar-me. Sento el soroll de l’aigua colpejar contra els vidres de la meva finestra. Quina mandra! No em vull aixecar del llit. Em costa molt despertar-me i  començar a pensar en totes les coses que haig de fer; això em provoca cansament. Poc a poc, em vaig despertant. Aparto d’un com les mantes del llit.

EL MERCAT

Totes les parades ofereixen la seva mercadería en tre la gent que passa entre les parades mentre els comerciants celebren la magnificencia d’allò que vénen. Les fruites són les més dolces; la carn, més tendre i més fresca, i així passa amb la majoria de productes que vénen. També, és clar, hi ha una guerra de preus entre les parades. Un , ofereix a dues pessetes l’unça de pèsols, un altre a tres pessetes. Les olors de les mercaderies es confonen. Els colors dels “toldos” de les parades donen un aspecto més pintoresc al mercat. A la part de les tendes, hi havia caixes plenes de pollastres i altres viandes delicioses.


EN QUE CONSISTEIX ESCRIURE?

Escriure precisa un mínim d’inspiració i posar la carn al foc. Sobretot, precisa deixar apart el prejudicis i les idees preconcebudes.  Has d’expressar-te amb llibertat; ésser un anarquista de les paraules, copsar les emocions com si disparessis el flaix d’una càmera. Viure al límit. Apassionar-se per la vida.

PENSAMIENTOS LLENOS DE INCERTEZA 

Hoy me siento muy sola y perdida. No quiero saber nada del mundo. Quisiera dormir eternamente y si me tuviera que despertar, despertarme entre las nubes. Siempre hay algo que interrumpe mis pensamientos y me molesta. Estoy en blanco. Pienso que debería escribir cosas maravillosas y solo me salen pequeños esbozos sin sentido. Quiero huir corriendo y no volver jamás. Quiero ir a una isla desierta en la que nadie me importune, me dé prisa. La rutina me aplasta, el día a día me cuesta.

EL ESTRUENDO DEL SILENCIO

Yo no quiero oír el rumor estruendoso del silencio porque me provoca terror. Veo en las sombras figuras misteriosas y extrañas que evocan figuras de espíritus. Por ello, prefiero taparme hasta los ojos e intentar dormir para dejar de ver fantasmas donde no los hay. Tengo mil y una preocupaciones que me hacen sentir temerosa, hasta pensamientos de muerte impregnan el silencio y me sumen en una tristeza que no sé explicar. Tal vez si enciendo la luz romperé este hechizo maléfico que me tiene presa y del que no sé cómo escapar.

 CARTA A ANTONIA

                                                               Barcelona, 21 de enero de 2015


Querida Antonia:


Espero que a la llegada de esta carta te encuentres bien de salud y haciendo un montón de cosas, como siempre has hecho.

Espero que este invierno tan duro no haya hecho mella en ti, ni te haya impedido realizar el viaje a la Argentina que tanto deseabas hacer para ver a tus tíos, a los que no veías desde hace más de diez años.

Te envío unos escritos para que los leas y me digas si te gustan y si crees que podría mejorar algo mi estilo.

También me gustaría saber cómo está tu familia, tus hijas ya deben estar muy mayores y tu marido debe ser tan divertido como siempre.

Gracias por todo. Recibe un fuerte abrazo de tu amiga que mucho te aprecia,


Irene

EL ASE ES MORT

L’ase pudia, i la seva olor cridava l’atenció dels transeünts que passaven pel seu costat, entre encuriosits i morts de fàstic. Hi van acudir el veterinari del poble i la guardia civil, que va aixecar el cadáver, coberts amb mascaretes. Se’l van emportar embolicat en unes bosses especials de color negre, estirat per uns cavalls perxerons. Jo veía com s’enduien el pobre ase i pensaba: “Serà veritat que els animals no tenen ànima? El pobre, després d’una mort tan traumática, mereixs un tros al cel”.

 EL HAMBRE DEL MUNDO

En  el umbráculo hay u8n colu8m’pi9o y, mientras como los frutos exóticos que tú has comprado, me pregunto qué primorosas manos los habrán cultivado y hecho crecer para que extranjeros como nosotros los degusten. Mi mesa es mucho más reducida que la tuya y sin artilugios sofisticados. Además, yo no tengo el afán de consumir productos tan caros como tú. Me conformo con lo que me dan sin desdeñar de vez en cuando algún que otro capricho. Tal vez esto se deba a que he visto a mucha gente hambrienta que no se puede llevar nada a la boca, en los últimos años.
NECESSITAT DE VACANCES

Jo necessito unes vacances. Necessito desesperadament descansar. Faig massa coses i crec que això m’esgota. Però si no les faig, després em poso a donar-li voltes al cap i em poso molt trista.

M’agradaria anar de vacances a Mèxic, per exemple, a veure la Riviera Maya; o a Itàlia, que m’han dit que és molt maca, i la veuria de dalt a baix. M’han dit que hi ha molts edificis i monuments per veure i sobretot que la regió de la Toscana ës molt maca. També el Vaticà, amb laa seva Capella Sixtina i el seu David, apart de multitud de recons macos de tot el país. Aquest viatge m’encantaria. Em passaria el dia contemplant monuments, edificis i museus; i això m’ompliria molt.

CARTA A MERCEDES

He leído los poemas que has escrito y me han parecido que estaban imbuidos de una cierta desesperación. No hay nada más duro que enfrentarse a una ruptura, y en esto te doy la razón, pero debes esforzarte en no dejarte caer; no frecuentes sitios en los que hubieras estado con él, ya que en cada rincón encontrarás su recuerdo. Mira de encontrar nuevos lugares que lleven a tu mente recuerdos positivos, haz cosas nuevas, mantente ocupada, cultiva sonrisas y olvida las penas. Si quieres, podemos ir algún día a pasear y me cuentas cómo te encuentras. Ya sabes que me tienes dispuesta para hablar contigo siempre que lo precise. Espero que pronto recuperes la alegría de siempre y que vuelva la sonrisa a tus labios.

 UN CASAMENT IDILIC

L’altre dia vaig asistir a un casament a la Colònia Güell de Santa Coloma de Cervelló. La part del darrere de l’altar estav a guarnida de gerrets de gessamí. Els contraents portaven les seves millors gales: la núvia, un vestit blanc trencat, draqpejat a l’alçada dels malucs, fins als peus, i amb una cua d’almenys tres metres que portaven uns xiquets vestits tots de blanc; el nuvi, amb un vestit d’un dissenyador de renom, de color negre.El que més em va agradar va ser el pentinat de la núvia, un recollit amb unes trenes postisses. Anava maquillada molt suaument, realçant el seu rostre de pell de porcelana.

 RAMAT ESCUALIT

Jo me’n recordó del cas d’un pastor que havia donat com a dot de la seva filla, cinc vaques, i l’home que l’havia de desposar no hi estava d’acord perquè deia que els animals en qüestió eren molt esquàlids i no feien, ni de prop, el pes que s’havia pactat en el contracte. Però a mi em va semblar que el pastor gaire ben poc més li podía oferir. Els animals del seu ramat semblaven espectres, degut a la reiterada sequera que hi havia en aquell indret perdut de l’Àfrica, i que realment eren els millors exemplars que li podía lliurar.

UNA VIDA INESTABLE
Yo hubiera querido que mi vida hubiera sido más estable. Siempre en el mismo lugar y la misma gente. Pero Dios, la Providencia, o como quieras llamarle, me ha hecho cambiar muy frecuentemente de lugar, de vida y de conocidos.

Recuerdo cuando se separaron mis padres y fuimos a vivir mis hermanos y yo a una vieja casa, herencia de la familia, y me cambiaron de colegio. Yo me sentía muy sola y mis compañeros no colaboraban demasiado a que yo me sintiera a gusto con sus burlas y excluyéndome de sus juegos. Me volví taciturna y no quería mezclarme con nadie, lo cual empeoraba mi situación.


Comentarios

Entradas populares